hem ljuva hem.

Är nu hemma för dagen. Har varit en lång dag och vissa stunder plågsamma. Det tar på krafterna att bli opererad kan man lugnt säga. Men nu är i alla fall första operationen över, vilket känns skönt som bara den.

Kom dit vid lite innan nio. Då fick vi ( jag, pappa och mamma) sitta i ett rum. Sköterskan kom med en lugnade tablett efter fem minuter. Det var skönt att få den, för alla känslor och all spänning i kroppen släppte. Efter lite mindre än en timme gick jag in i operationssalen. De förklarade hur det mesta skulle gå till och visade borrarna, visst blev man skrämd när man såg dem. Sen la de ett skynke över mig, med en öppning vid mun och näsa. Fick bedövningssprutor och sen körde dem igång. Det tog näst intill två timmar. Nu efteråt har man ju smärtor, men det hade jag räknat med. Ska på återbesök nästa tisdag, så blir skola för mig på tisdag efter lunch eller onsdag. Det får vi se. 


Något som gjorde operationen och allt jag gått igenom tidigare är mina grymt skickliga tandläkare. De får en att känna sig lugn och säger en massa positiva saker under tiden, Stort tack till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0